diumenge, 31 de març del 2013

Mor la Rectora de la UIB Montserrat Casas



Si que ha estat una sorpresa, i una important perduda, la mort (30 de març de 2013) de la Rectora de la UIB la Dra. Montserrat Casas Ametller. No sabia que estàs malalta. La vaig conèixer, juntament amb el seu marit Carles Bona, fa uns vint-i-cinc anys (feia poc que s’havien traslladat a Palma, procedents de Barcelona), amb motiu de les festes infantils del meu fill Yago, ara també professor universitari (a la UAB), ja que era amic i company d’escola del seu fill Carles.

Juntament amb Nadal Batle (Rector 1982-1995), la millor Rectora de la UIB amb molta diferència. Ha estat Rectora des de març de 2007 i va ser reelegida el 23 de març de 2011.

A unes eleccions anteriors, en la que concorrien molts de candidats i en que ella no va guanyar (no record si eren les de 1999), el nostre “Arc Mediterrani” va fer campanya al seu favor.

De ella destecam haver estat la primera, i única, Rectora de la UIB, ser una gran professional tant en la vessant científica com en l’acadèmica o docent, defensora de la nostra llengua front a les agressions del govern actual, i el seu gran humanisme (gran amabilitat, humor i simpatia).

Ja malalta, havia dit que tots aquells que volguessin enviar-li flors dedicassin els doblers corresponents a la investigació del joves investigadors de la UIB. Ha mort a Barcelona. A nosaltres ens queda un gran i positiu record. Per al seu marit Carles Bona, per al seu fill, i amic del meu, també Carles Bona, per a tots els seus familiars, amics i per a totes les comunitats universitàries de la UIB i de la UAB, el meu condol, el meu suport i el meu reconeixement agraït.

Antoni Ramis Caldentey
Psicòleg humanista social






Rectors de la UIB:


Nadal Batle i Nicolau: 1982-1995
Llorenç Huguet: 1995-2003
Avel·lí Blasco: 2003-2007
Montserrat Casas Ametller: 2007-2013

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada